Najčastejšie otázky týkajúce sa hybridov
Fakty a mýty o hybridoch
5. generácia plne hybridného pohonu od Toyoty umožňuje dynamickú jazdu a maximálny výkon na požiadanie bez akéhokoľvek oneskorenia a tzv. turboefektu. Tu sú príčiny takýchto výsledkov:
- nová kompaktná planétová prevodovka,
- omnoho ľahšia hybridná sústava,
- väčší výkon ako spaľovacieho, tak aj elektrického motora,
- možnosť náhonu na všetky štyri kolesá.
Navyše Toyota neustále čerpá skúsenosti v tejto otázke z automobilového športu a využíva riešenia, ktoré sa tam používajú, v sériovo vyrábaných vozidlách. Napr. účasť modelu Toyota 050 Hybrid v jedných z náročných celodenných pretekov 24 hodín Le Mans so sebou nesie testovanie čo najdlhšieho dojazdu a efektivity pri súčasnom zachovaní typicky športovej dynamiky.
Full-hybridy od Toyoty už viac než 26 rokov úspešne brázdia cesty po celom svete a zaujímajú najvyššie pozície v rebríčkoch spokojnosti zákazníkov a bezporuchovosti automobilov, ktoré zostavujú nezávislé výskumné ústavy. Dôležité je, že nemajú mnoho častí, ktoré sú v konvenčných motoroch vystavené intenzívnemu opotrebovaniu, ako sú napr. alternátor, klinové remene, štartér, spojka alebo zotrvačník. Ich brzdová sústava má trikrát väčšiu životnosť vďaka omnoho nižšiemu opotrebovaniu brzdových doštičiek a kotúčov.
Najlepším dôkazom bezporuchovosti full-hybridov Toyoty je každoročné zaradenie medzi najspoľahlivejšie značky podľa rebríčkov Consumer Reports, najväčšej spotrebiteľskej organizácie v Spojených štátoch.
LP. | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
1. | Lexus | Lexus | Lexus | Toyota | Lexus | Lexus |
2. | Toyota | Toyota | Toyota | Lexus | Toyota | Mazda |
3. | Mazda | Audi | Buick | Kia | Mazda | Toyota |
Nie, full-hybridy vôbec nepotrebujú externé nabíjanie. Batérie v hybridnej sústave skonštruované Toyotou sa automaticky dobíjajú počas jazdy vďaka spaľovaciemu motoru pri brzdení. Hybridný akumulátor sa nikdy sám úplne nevybije.
Toyoty s plug-in pohonom možno dobíjať zo zásuvky, avšak nie je to nutné, pretože sa samy nabíjajú počas jazdy v režime nabíjania. Dôležité je, že batéria má záruku 10 rokov a sú známe prípady, keď vozidlo s jednou batériou najazdilo viac než milión kilometrov.
Full-hybridy od Toyoty sa veľmi ľahko ovládajú. Dôležité je, že nie je nutné ich vôbec nabíjať z externých zdrojov energie a batéria sa nikdy sama nevybije. Čerpaciu stanicu stačí navštevovať omnoho menej často než v prípade konvenčných motorov. Navyše vďaka automatickej prevodovke s plynulým radením nepotrebuje full-hybrid spojku a sám si vyberá zdroj pohonu vhodný pre dané jazdné podmienky. Stačí stlačiť tlačidlo ŠTART, zošliapnuť rýchlostný pedál a ísť.
Veľmi zásadný prvok predstavuje tiež štandardné vybavenie každého hybridného modelu súborom revolučných systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense, ktoré obmedzujú riziko kolízie a pomáhajú vodičovi pri rozhodovaní počas jazdy.
Vzhľadom na veľmi jednoduchú konštrukciu hybridnej technológie, elimináciu radu prvkov, ktoré sú najviac vystavené opotrebovaniu (napr. spojky alebo rýchlostné skrine), predovšetkým však vďaka ideálnej vyváženosti fungovania spaľovacieho a elektrického motora vyžaduje prevádzka full-hybridov od Toyoty nižšie finančné náklady, než je tomu napr. v prípade vozidiel s konvenčným pohonom, ba dokonca mild-hybridov alebo elektromobilov. Má to vplyv na:
- nižšiu spotrebu,
- trojnásobne menšie zaťaženie brzdových doštičiek a kotúčov,
- o 30 % menšie zaťaženie spaľovacieho motora,
- nižšia poruchovosť planétovej prevodovky,
- menej časté opravy,
- nepotrebnosť výmeny batérie,
- žiadne náklady na nabíjanie batérie.